Consument
Blogs
Artikelen
“Simpel communiceren over complexe producten en processen”
Heldere en consistente communicatie is onmisbaar om de marktacceptatie van biobased producten van de grond te…
BIC lanceert gezamenlijke visie voor een Europese bio-samenleving
'In de circulaire bio-samenleving kiezen geïnformeerde burgers duurzamere middelen, erkennen zij een bio-economisch maatschappelijk model en…
‘Calimero-effect biobased industrie misplaatst’
De circulaire bioeconomie in Europa is groter dan we denken, zegt Alain Dufait, directeur van Cargill…
Verwarring over afbreekbaarheid bioplastics
Wat is biologisch afbreekbaar, of biodegradable plastic? Is dat hetzelfde als composteerbaar? En betekent dit dat…
Nieuws
Bekijk alles2,2 Miljard minder in plastic verpakte producten bij Aldi
Giles Hurley, CEO van Aldi UK en Ierland, dreigt dat de bijl valt voor leveranciers die…
Twee nieuwe enquêtes over biobased onderwerpen
Momenteel lopen er twee online enquêtes over biobased onderwerpen. Het Duitse Fraunhofer-instituut onderzoekt hoe biowetenschappen kunnen…
Producten op een winstgevende manier circulair maken
Hoe krijg je grip op de stroom verpakkingen en wegwerpproducten? Dat is het centrale thema in…
Geen plek in het schap voor insecten
Insecten kunnen een rol spelen in de eiwittransitie. Tenminste, dat denken fabrikanten van insectenproducten. De consument…
Consument ergert zich aan plastic
Plastic is 'uit'. De meeste Nederlandse consumenten ergeren zich eraan en nemen tegenwoordig een eigen boodschappentas…
Emotionele binding bepalend voor acceptatie biomaterialen
Pas als consumenten een emotionele binding ervaren, zullen zij biomaterialen accepteren. Het is nodig dat zij…