Consument
Blogs
Artikelen
“Simpel communiceren over complexe producten en processen”
Heldere en consistente communicatie is onmisbaar om de marktacceptatie van biobased producten van de grond te…
BIC lanceert gezamenlijke visie voor een Europese bio-samenleving
'In de circulaire bio-samenleving kiezen geïnformeerde burgers duurzamere middelen, erkennen zij een bio-economisch maatschappelijk model en…
‘Calimero-effect biobased industrie misplaatst’
De circulaire bioeconomie in Europa is groter dan we denken, zegt Alain Dufait, directeur van Cargill…
Verwarring over afbreekbaarheid bioplastics
Wat is biologisch afbreekbaar, of biodegradable plastic? Is dat hetzelfde als composteerbaar? En betekent dit dat…
Nieuws
Bekijk alles‘Verbied producten die maatschappelijke schade veroorzaken’
De helft (51%) van de Nederlandse consumenten vindt dat de overheid producten moet verbieden als die…
BioFashionTech zoekt partners om de kringloop te sluiten
De Groningse start-up BioFashionTech heeft een nieuw, schaalbaar biotechnologisch proces ontwikkeld om pre- en post consumenten…
Bugaboo introduceert eerste biobased kinderwagenlijn
Bugaboo heeft een nieuwe kinderwagenlijn geïntroduceerd van biobased materialen. Om dit mogelijk te maken werkte Bugaboo…
‘Eenduidig keurmerk voor duurzame Nederlandse producten nodig’
Er is een eenduidig keurmerk nodig voor duurzame Nederlandse producten, stelt de Autoriteit Consument & Markt…
BIOSWITCH sluit succesvol project af met presentatie en training
Een succesvolle biobased economie is niet alleen gebouwd op technologie, maar vooral ook op het vertrouwen…
Economische groei als oplossing van het klimaatprobleem
Niet krimp of stilstand van de economie, maar juist meer groei gaat voor de oplossing zorgen…