Lees verder
Hoe breng je best een innovatief product op de markt als vleesproducent? Hoe counter je vooroordelen? Hoe vergroot je de kennis van de consument over je product? Samen met Fenavian, de Belgische Federatie van Vleeswarenmakers, nodigt Flanders' FOOD je uit om te komen luisteren naar en leren uit dit communicatief onderzoek.

Voormiddag: beyond the balance

“Vooroordelen zijn geweldig. Zo kan ik meningen vormen zonder na te hoeven denken.”- E.B. White

Rond vleesproducten heersen wat vooroordelen. Is meer informeren echt meer weten? Meten is sowieso weten, daarom vergelijken we de perceptie van de 100% rundsburger tegenover deze van de Beyond burger op aspecten als duurzaamheid, gezondheid, … . Tot slot wordt ook eens gekeken of je niet zelf met vooroordelen start bij het lanceren van je marketingcampagne en hoe je best kan communiceren over gezondheidsaspecten.

Namiddag: To meat or not to meat

Hoe breng je als vleesproducent best een nieuw vegetarisch product op de markt? Of hoe kan je met aspecten als polarisering en gevoelsbeleving omgaan bij reclame voor vlees? Dit zijn de centrale onderzoeksvragen van de case “To meat or not to meat”. Er wordt dieper ingegaan op deze kennis door de experten en verder tijdens de sessie wordt ze ook praktisch toegepast.
Verder ontstaat er uit dit project het ‘meat advisory panel’ waarin experten worden samengebracht en wetenschappelijke informatie wordt gebundeld.

COVID19

De organisatoren hopen dit event fysiek te laten doorgaan; zij zullen zich houden aan de geldende regels van het moment. Indien dit toch niet mogelijk is, wordt ervoor gezorgd dat dit event online kan doorgaan.

Beeld: zygonema/Shutterstock