Lees verder
Het Zweedse elektrische automerk Polestar is de grootste partner van de 2022 Global Fashion Summit (Kopenhagen 7-8 juni 2022). Het toonaangevende internationale forum voor duurzaamheid in de mode brengt leden van de mode-industrie, beleidsmakers en belanghebbenden uit verschillende sectoren samen. Het hoofdthema van dit jaar is “Allianties voor een nieuw tijdperk", gezien de urgentie van samenwerking tussen verschillende bedrijfstakken.
Redactie / Kopenhagen

Polestar is het enige bij deze bijeenkomst betrokken automerk en neemt deel om nieuwe partners te vinden voor Polestar 0 – het project met als doel een werkelijk klimaatneutrale auto te ontwikkelen via een sectorbrede aanpak, zonder afhankelijk te zijn van compensatie.

De innovatie in de textielwereld is hierbij van groot belang en Polestar vindt dat de mode-industrie op dit gebied voorop loopt. Het Zweedse merk deed eerder dit jaar al een open oproep voor samenwerking ten behoeve van het Polestar 0-project en wil tijdens de Global Fashion Summit in contact komen met potentiële partners in deze branche.

Gebrek aan verbeelding

“Het grootste obstakel voor duurzame innovatie is ons eigen gebrek aan verbeeldingskracht – we moeten alles opnieuw uitvinden om echte verandering teweeg te brengen. Dit begint met samenwerking binnen en buiten onze branche”, zegt Fredrika Klarén, Head of Sustainability bij Polestar. “Met name het duurzaam produceren van textiel en zachte interieurmaterialen is een enorme uitdaging tijdens de transformatie naar klimaatneutraliteit.”

De mode- en de transportindustrie zijn samen verantwoordelijk voor een groot deel van de wereldwijde uitstoot. Het potentieel voor reductie is immens, en nog groter als er wordt samengewerkt.

Beeld: Polestar