In aanmerking komen bijvoorbeeld mensen die een eigen huis bouwen of betrokken zijn bij de ontwerpeisen van nieuwe woningen.
Doel van BioCannDo (voluit Bioeconomy Awareness and Discourse Project) is vast te stellen wat mensen die een huis bouwen belangrijk vinden bij de keuze van een isolatiemateriaal. Fabrikanten van biobased isolatiematerialen kunnen die kennis gebruiken om hun producten beter aan te laten sluiten op de markt.
Relatief onbekend
Biobased isolatiematerialen worden steeds breder beschikbaar, denk bijvoorbeeld aan hout- of wolisolatie, of isolatie op basis van vlas en (kalk-)hennep. Bij het grote publiek zijn de mogelijkheden van deze materialen echter nog relatief onbekend in vergelijking met bijvoorbeeld glaswol of PUR schuim.
BioCannDo wil de producenten van biobased materialen een stapje verder helpen bij het communiceren over hun producten. Vorige maand bracht BioCannDo een viertal video’s uit over alledaagse biobased producten, zoals lipstick, koffiebekertjes, t-shirts en schoonmaakmiddelen.