Lees verder
Tien vooraanstaande bedrijven zoeken verpakkingsoplossingen in de KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken.
Redactie / Den Haag

De vraagstukken zijn divers: ze gaan over een stevige papieren wikkel voor chocola tot een duurzame verpakking voor een bos bloemen en van een nieuw systeem voor afvalstromen in de horeca tot het verminderen van verpakkingsmateriaal in de bouw.

Onder meer Hello Fresh, Heineken, UPS, Daklapack, Vermaat Groep en Tony’s Chocolonely doen mee aan de challenge. De Kamer van Koophandel (KVK) en het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) roepen start-ups en andere innovatieve bedrijven op om hun oplossingen aan te bieden.

De challenges zijn:

  • Hoe kan HelloFresh nieuwe mogelijkheden vinden om het gewicht van in-box plastic te verminderen?
  • Hoe kan Tony’s Chocolonely een flexibele papieren verpakking voor chocolade kreuk- en scheurbestendig maken?
  • Hoe kan Heineken consumenten etrekken bij het verhogen van de hoeveelheid hoogwaardige glasrecycling?
  • Hoe kan BMN bouwmaterialen op pallets aan klanten leveren met een minimum of helemaal geen verpakkingsmateriaal?
  • Hoe kan UPS biologisch afbreekbare klimaatvriendelijke verpakkingen leveren en klanten stimuleren om deze industrieel te composteren, via UPS?
  • Hoe kan Koen Pack een boeket bloemen zo duurzaam mogelijk verpakken?
  • Hoe kan AB Mauri verpakkingsmateriaal voor industrieel gesneden brood ontwikkelen met antimicrobiële eigenschappen?
  • Hoe kan DaklaPack efficiënt een transparant venster toevoegen aan een 100% recyclebare papieren verpakking voor gedroogde voeding?
  • Hoe kan Vermaat Groep op een werkbare manier inzicht krijgen in het soort materiaal en herkomst van afvalstromen (m.u.v. organisch afval), bij 400 restaurants?
  • Hoe kan DPD de (plastic) afval footprint in de hele keten verbeteren?

Voor meer informatie: kijk op de website van het KIDV.

Beeld: Orso/Shutterstock