Lees verder
Vijf tot tien procent biobrandstof bijmengen in de fossiele benzine of diesel, dat is zo'n beetje de limiet voor personenauto's. Vrachtauto's, bussen en tractoren zijn tegenwoordig echter steeds vaker geschikt voor 20, 30 of zelfs 100% biobrandstof. Dat blijkt uit een recente publicatie van de Association Quality Management Biodiesel (AGQM).
Redactie / Berlijn

De AGQM publiceerde een lijst met tientallen bedrijfsvoertuigen waarvan de motoren zijn goedgekeurd voor ‘groenere’ brandstofmengsels, tot en met pure biodiesel (B100). Alle grote fabrikanten zijn vertegenwoordigd: Caterpillar, DAF, Deutz, Iveco, John Deere, Liebherr, MAN, Mercedes, MTU, Renault, Scania en Volvo.

Biobrandstoffen vormen momenteel het belangrijkste alternatief voor hernieuwbare energie in de transportsector. In Duitsland alleen al, zorgden ze in 2016 voor een reductie van de CO2-uitstoot met in totaal 7,3 miljoen ton.