Lees verder
Van een nichemarkt is de wereld van de circulaire biobased economy inmiddels uitgegroeid tot een brede, kennisgedreven industrie waarin grote innovatieve spelers actief zijn en enorme belangen op het spel staan. Dat vraagt om een bredere kijk en een sneller en gevarieerder aanbod van nieuws. Dat is de reden waarom Agro&Chemie in 2021 volledig digitaal gaat.

Het gedrukte magazine maakt plaats voor een digitale uitgave, waardoor Agro&Chemie niet meer gebonden is aan het keurslijf van een beperkt aantal verschijningsdata en beter in staat is om in te spelen op de actualiteit.

Ook kan er intensiever worden ingezet op het maken van andere typen content, meer video, frequenter verschijnende artikelen en een groter bereik op social media-kanalen, zoals Twitter en LinkedIn.

Agro&Chemie blijft ook in 2021 hét platform blijft voor de circulaire biobased economie in Europa, met een sterke focus op Nederland en Vlaanderen.

Lees hieronder meer over onze nieuwe activiteiten.

LinkedIn Group Agro&Chemistry

Social media
Beeld: Vasin Lee/Shutterstock

Passend binnen de nieuwe strategie om meer dialoog, bereik en aanwezigheid op social media op te bouwen, start Agro&Chemie de LinkedIn Group Agro&Chemistry. De groep bestond al enige tijd maar wordt meer en meer een interactief kanaal voor het delen van informatie, aankondigingen, video’s en opinie.

Alle deelnemers kunnen informatie in deze groep plaatsen, in het Nederlands/Vlaams en Engels. Zo kan de groep een centraal platform worden binnen de biobased community in Nederland, Vlaanderen en de rest van Europa.

Dus maak er gebruik van, word lid van Agro&Chemistry op LinkedIn en start met delen met professionals in de biobased economie.

Online video

Videocamera
Beeld: SKphotographer/Shutterstock

Online video is de afgelopen jaren sterk gegroeid in populariteit en gebruik. Ook in Agro&Chemie willen we meer laagdrempelige videocontent laten zien, al dan niet gekoppeld aan nieuws of artikelen en social media.

Denk aan inhoudelijke interviews, visies, uitleg van complexe processen of impressies van bijeenkomsten, die momenteel maar voor een beperkt aantal deelnemers toegankelijk zijn.

Meer weten over onze mogelijkheden voor video? Neem contact op met Etienne Victoria, manager Agro&Chemie.

Nederlandse biobased inkoopdatabase

Beeld: Darryl Sleath/Shutterstock

Een bijzondere activiteit waar Agro&Chemie bij is betrokken, is de nieuwe Nederlandse Databank van Biobased Producten, opgezet in samenwerking met het Centre of Expertise Biobased Economy en Circular Biobased Delta. Het is een onafhankelijk initiatief, ondersteund door de provincies Zeeland, Overijssel, Brabant en Noord-Holland.

Inkoopmedewerkers van grote en kleine organisaties kunnen de database gebruiken om te voldoen aan doelstellingen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid, door goedgekeurde biobased oplossingen in te kopen als hernieuwbare alternatieven voor traditonele producten.

Een onafhankelijke redactieraad met experts van Nederlandse hogescholen, het normalisatie-instituut NEN en inhoudsdeskundigen per productcategorie zorgt ervoor dat de informatie in de database duidelijk en herkenbaar is en voldoet aan internationale definities en normen.

Naast de eigenlijke database wordt een digitale omgeving ingericht waar inkopers achtergrondinformatie kunnen vinden over ontwikkelingen in biobased toepassingen en het proces van duurzaam inkopen. Hiervoor wordt samengewerkt met het Inkoop Expertise Centrum PIANOo.

De lancering van de database is na de zomer van 2021. Nederlandse producenten zijn alvast welkom om hun biobased materialen en producten aan te bieden voor opname in de database.

Voor meer informatie en vragen: neem contact op met Etienne Victoria, manager Agro&Chemie.

Agro&Chemie deelt content in de biobased economy via meerdere kanalen.

Beeld bovenaan: isak55/Shutterstock