Lees verder
Maken biogebaseerde kenmerken een merk aantrekkelijker? Verkoopt “100% biobased” beter dan “30% biobased”? En maakt de verpakking van een biogebaseerd product een verschil in de perceptie van de consument?
Redactie / Gent

Het antwoord krijgt u op 19 november tijdens de tweejaarlijkse gezamenlijke Biobased Business Development Dag van Flanders Biobased Valley en Biobased Delta. Die dag staat volledig in het teken van communiceren over biogebaseerde producten.

Als bedrijf komt het er op aan om op de juiste manier te communiceren over je duurzaam merk of biogebaseerd product. Twee communicatiebureau’s leren u de knepen van het vak aan de hand van succesvolle (en minder succesvolle) communicatiecampagnes voor duurzame bedrijven.

Na de pauze worden deze lessen geïllustreerd aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden en ervaringen, gebracht door inspirerende ondernemers uit diverse bedrijven.

Ga viraal

De namiddag maakt plaats voor thematische workshops rond duurzame verpakkingen, industrieel ontwerp, het uitwerken van een Purpose Case in de betekeniseconomie, slim netwerken of alles over de beste manier om viraal te gaan.

De Biobased Business Development Dag is vooral ook de gelegenheid bij uitstek om andere ondernemers in de biogebaseerde economie te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen. De lunch en netwerkreceptie bieden daartoe uitgebreid de kans. Breng zeker ook een bezoekje aan de productenmarkt.